reklama

Colník

Ako stroj poháňaný lacnou batériou, vybavoval pasy. „Áno, výborne, v poriadku, nech sa páči...“ a takmer pretrhol tenkú stránku razítkom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tak ako každý bežný a tiež nudnýdeň, sedel starý tučný a vždy mastný colník Tomáš pri pohraničnom okienku.Ako stroj poháňaný lacnou batériou, vybavoval pasy. „Áno, výborne,v poriadku, nech sa páči...“ a takmer pretrhol tenkú stránkurazítkom. Otrávene sa usmial a zvalil sa naspäť do stoličky, ktorá podjeho váhou vždy zúfalo zapraskala. Vykukol von okienkom a ako sa obhliada,tak sa obhliada, auta ani osoby nikde. Odpil si z kávy, ktorá štípalav krku už pri pohľade na ňu a začal premýšľať.

Aký človek je vlastne zlý? Na otázkupomôžeš mi ti odpovie: „Nie, pretože... preto...!“ Tak zlý človek je PRETOŽE!Priemerný človek je LENŽE a dobrý človek je PRAVDAŽE. Uvažoval nad svojouunikátnou myšlienkou a rozoberal ju do posledných podrobností. Napadlo mu,že koľko PRETOŽE mu dnes prešlo popod okienko. A on ich nechal iba takprejsť! Mal b y sa nad tým asi lepšie zamyslieť, koho vlastne púšťa na druhústranu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Iba pečiatka a pas... nič inéa ja ho, ich nechám prejsť!“ No proste, nudil sa.

Tu začul štrknúť kamienok. Vykukol vona v diaľke videl prichádzať pešieho muža s krátkou briadkou.

„Čo tu môže chcieť? Tu? A kampôjde peši? To musí byť určite Pretože! A keby Pretože, ale určite horšie,on je... on je zlodej, pašerák, vrah, on je...“ Usilovne rozmýšľal vo svojejmalej hlave, ako súdružne pomenuje takéhoto človeka. Keď tu zrazu...

„Dobrý deň!“ a muž mu podávalsvoj „občaňák“ popod okienko.

„A čo ja! Pas, pas, dajte mi pas!“

„Tu sa nedá prejsť na občaňák?“ opýtalsa.

„Nie, a čo ste, odkedy?!“ zúrila pritom sa bál.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Takže to znamená...“

Tomáš už vo svojom šialenstve ďalej nepočúvala dumal. „Mám to! Volá sa, teda je to typ TAKŽE! Pomôžeš mi...? – Takžezomrieš!! Je to dokonale premyslené, prepracované.“

„Huu, pane, znamená to, že manepustíte?“

„Áno, nepustím vás!“

„A nepomôžete mi nejako?“

„Nie, pretože ja tu nie som od pomáhania.Takže berte si svoj občaňák a padajte naspäť!“

Ako chlapík odchádzal, Tomáš hosledoval. Je to jasný TAKŽE a v tom ruksaku má určite obrovský lup!Keby lup, ale mŕtvu predavačku zakrytú lupom. Úchylákl!“

Muž mal súrne stretnutiev opačnej krajine a preto musel nutne tam. Prišielk najbližšiemu lesu a fuk dnu. Tomáš si ani nevšimol, ako ho oklamal.Celý nervózny z toho chlapíka ani nevnímal, že mu bez kontroly prešlookolo päť áut.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Mal som volať políciu, mal som volaťpolíciu!!“ Skočil k telefónu a už vytáčal. Z opačnej strany saozvalo: „Čo chceš, ty hovädo, veď nevidíš, že som vo vedľajšej miestnosti?Kretén!“ zúril policajt už pekne otrávený z paranoidného kolegu. Ten savšak ďalej užieral a už konečne aj kontroloval druhých. Ale stále mu to nedalo pokoja. Kvapkal mu pot z čelaa zvieralo mu žalúdok. Kam šiel? Som ho ani nevidel! Proste niekde zmizol.Čo ak si vystopuje moju manželku a zabije ju, len preto, že som honepustil? Mal som ho radšej! Nie! Nemohol som. Takého lumpa nie! Pomaly sazačal upokojovať, ked počul svieži hlas svojej manželky z telefónu.Zajedol si chlebu so slaninkou a za tým pocmúľal   tabličku čokoládky. Napokon ho cukor úplne upokojil,zakategorizoval sa do skupiny PRAVDAŽE. A TAKŽE? Zostal mu v srdcilen hrdinský pocit, že ochránil svoj štát pred beštiou.

andrea bauerova

andrea bauerova

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

asi mimozemšťan... Zoznam autorových rubrík:  Zo životaPoéziaPrózaNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu